Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

tisdag 14 april 2009

Välbehövlig vila!



Ja, nu trodde ni nästan att jag försvunnit från etern kan jag tro - men icke!!!!!

Jag har bara tagit mig en välbehövlig vila.

Eftersom jag varit utarbetad så har jag lärt mig vikten av att lyssna till kroppen, och nu sa min kropp klart och tydligt ifrån att den hade ingen som helst lust att stå på lagret och packa upp, sortera och ställa iordning och inte heller den minsta lust till att sitta vid skrivbordet och jobba med "papper".

Hade det varit mitt "tidigare jag" så hade jag kopplat bort den där rösten och tänkt att det här måste bara göras!!!!!

Mitt "nuvarande jag" sade med mild röst:

-Vad skönt det skulle vara med lite vila för själen, en skön promenad i vårsolen, lyssna till fåglarnas kvitter och låta allt det där som snurrar runt i hjärnan få en möjlighet att sakteliga falla på plats i sina olika fack där inne i hårddisken.


Så, jag har kompromissat lite - jag har jobbat lite grand (för så är det att vara egen företagare) också har jag vilat och mått bra en hel del.

Jag har gått där och lyssnat på musik och njutit och tänkt på alla er som visat oss så härliga, underbara vårtecken från vårt avlånga land. Nu fick jag njuta en del av dem själv - in real - och det var så hääääääärligt.


För egen del så betyder våren pånyttvaknande, spirande nya möjligheter och mycket positivt som man har framför sig att se fram emot.


Själv tänkte jag bidra med ett vårtecken som inte går av för hackor.

Det här är FRIHET!!!!!





Jag sitter ju bakpå och njuter i fulla drag, det kan jag lova - men i år har jag faktiskt tänkt mig att köra själv också......



Kan ni tänka er känslan av fullständig frihet när man glider fram på krokiga vägar med en sådan närhet till naturen. Det är som om man upplever allt på ett helt annat sätt.

Ser man ett vackert ställe så är det bara att stanna, lägga sig ner och med ett grässtrå i munnen se hur molnen sakteliga ändrar formation.....

SUCK!!!!!!

Det har blivit några härliga turer under helgen och nu känner jag mig laddad igen, fit for fight och idag kände jag mig till och med sugen på att ta tag i alla saker som ska göras.

Det kan ju faktiskt ha den effekten om man tillåter sig att vila lite då och då.

Så, nu ska jag kavla upp ärmarna och jobba undan lite också har jag en ny fantastisk dag framför mig i butiken igen. Ahhhh, härligt!

Kram på er alla!

20 kommentarer:

Heidi-anitha sa...

Godt å høre fra deg MIA!

Det var et klokt valg å gå en lag tur.. lytte til sjelen er noe av et viktigeste vi kan gjøre - øog som man desverre gjør altfor skjelden..


Håper din påske har vært nydelig avkobling - og med godt vær.Kan tro butikken fører med seg mye arbeide, både av papir og mye tenking fpor å få til allt man vil..Den ser iallefall virkelig innbydende ut!
Ønsker deg en ny god uke - kos deg med hver dag som kommer...Livet er jo til for å leve og nytes, og det er bare vi som bestemmer hvordan dagen skal bli.. Til stor grad iallefall..


Cornelia og jeg har nettopp baket brownies, og nå står vindusvasken for tur i stua. Fikk vasket mine gardiner i helgen, så godt å få bort de med smuttsige sjokkolade flekker på med avtrykk av barnehender:0)

Så har jeg pakket opp en antikk madonna, fuglebur og en gammel fransk terrin. Har handlet på nettet fra Danmark , fra vakre franske fund.dk..

Så etter vindusvask, blir det å rusle litt rundt med mine nye antikviteter:0) Dagen blir vel ikke stort bedre:0)

Stor stor klem til deg min gode venn...

Heidi-anitha
White vintage

Tesa/Therese sa...

Hej! Bra att du lyssnar på kroppens signaler. Ta det försiktigt på bågen, men njut.
Ta hand om dig! Kram

LantlivsAnette sa...

Wow...vilken brud alltså !! Du är för härlig du, kör motorcykel också..kan tro att det känns underbart att glida fram i naturen..men jag vet inte om jag skulle tordas..;)
Så härligt att känna av och ta pauser, det måste man då och då, även om det är svårt då man är egen företagare..
ha det gott vännen
Kraam Anette

Tina sa...

Hej Mia! Vad glad jag blev av att läsa att du lyssnat till din kropp!Ibland tror vi att vi är några maskiner & bara kör på..tänker inte på att resultatet av det kan sluta i en explotion & den som får ta smällen är vi själva.Du har slitit hårt med din otroligt fina butik & är verkligen värd en stunds vila!Jag själv skriver mycket om detta att lyssna till kroppen på min blogg,så det va verkligen skönt att läsa att du lyssnat till din kropp!!Go girl!!
Kram Tina på
www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Anonym sa...

Jag tyckte väl att det var något välbekant över den lilla,lilla vårplanteringen på bilden:)

Smart val där,lagom av allt är bäst!
Att glida runt o njuta måste ju bara vara fantastiskt. Mitt eget fantastiska är att SE på när andra åker.På bana.
Det finns ju olika sätt att njuta...

Ha det så himla gott nu o skynda långsamt;)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så gott för dig att du vilar lite mellan packlådorna. Du har ju så goa tjejer i butiken. I min ungdom åkte jag mkt Motorcykel, och det är en viss känsla. Ser härligt ut och du ser supertuff ut.
Ha en fin kväll
Kram till dig
AnnaMaria

Storarvid sa...

Joo, fullt upp hela tiden. Det är inte bara ett jobb att vara egen företagare, det är en livs stil..
ÅÅÅ Jag har åxå haft motorcyckel ååå vad jag längtar efter att skaffa en igen..
Vi har en Husquarna 250 cross på landet (Finns med på bloggen) men för länge sedan hade jag en Kawwa 1100 med mikuni RS 36 o borr. Exportkammar o vance. Nästan 150 Hk i bänken. fasen va' de gick.

Lallis - liv och leverne sa...

Det är skönt med välbehövlig vila.
Och jag tror minsann att det är otroligt skönt att glida fram på hoj.
Precis som du beskriver:)
Nattkram från mig till dig.
/L

Tulipa sa...

Hej!
Vilka fina bilder från din nya butik!

Och vad skönt att du fått vila upp dig lite också!

Vi håller också på och flyttar vår butik och totalrenoverar samtidigt, då det inte var inflyttningsbart för vår del..bla inget vatten!
Nästa vecka öppanr vi och det är jobb sju dagar i veckan, inkl kvällarna...

Vissa dagar är det underbart kul, andra lite jobbigare.
Lite tid i solen hade jag längtat efter i helgen tex.

Kändes så skönt när jag läste om hur du kände det.

Ganska normalt att man blir överarbetad efter ett sånt här projekt.

Ha en fin dag!

Kram Mariette

Unknown sa...

Så skönt det är när man väl lyssnar på vad kroppen behöver. Verkligen bra att ta sig den vilan.
En motorcykeltur är ett säkert vårtecken, kan tänka mig att det är härligt men har aldrig testat.
Kram Maria

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!
Visst är det viktigt att lyssna på sin kropp och ta den paus som behövs.

Men det såg ju härligt ut med motorcykelturer...

Kram Viveka

hemtrevnad marie sa...

Härligt att kunna lyssna till den där rösten!
Själv har jag lite svårt...det är alltid någon mera än något som pockar på uppmärksamhet..men så är det ju att ha flera barn, och firma....fast dagarna är ju avsatta för barnen...och då kan man ju vara nån stund i solen förhoppningsvis, så får man stå på näsan i målningen under kvällar och helger istället...
Ser härligt ut att åka båge...själv har jag aldrig gjort det!
Nä, jag får använda apostlahästarna istället , haha!
ha en fin vecka Mia!!
kramis

Viola sa...

Myckedt klokt...det skulle jag behöva göra oftare, men tyvärr är jag dålig på det och det får jag sota för då och då...hoppas din dag varit bra, kram

Vita små hjärtan sa...

Kör försiktigt!!!!! Kram

Granne med Selma sa...

Precis så där försöker jag också göra - ofta - att stanna upp och glädjas åt sådant som lätt svischar förbi. Likter, ljus, en vacker droppe, en behaglig färg...

Och livet blir så mycket rikare:-)

Kram på dig!
/Sussie

Lilla Blanka sa...

Hej!

Vad klok du är som kan hålla en balans...jag är lite dum som bara kör på i 180 km i timmen hela tiden. Jag vet att man bör vila, men huvudet är inte alltid överens med kroppen..

Jättevacker bild! Tycker det är fint med urnor av alla de slag.

Kram
Mia

Magnus Thorn sa...

Jag såg bloggnamnet och det går bara inte att inte kika in här; i denna värld av galenskap behöver vi lite tid att andas och stanna upp; tack!

Tezzie sa...

Hejsan vännen du jag skulle vilja ha ett par av de där rostiga nycklarna 69:-st tror jag att de kostade, skulle du vilja lägga undan ett par sådana till mig tills jag kommer nästa gång. Förlåt att vi öppehöll dig så länge sist :P Kramar Tezzie

Britt sa...

Vilken tuffing!!
Va modig du är som kör själv, jag är nöjd med att sitta bakpå...

Du är en klok kvinna, jag har sagt det förrut och jag säger det igen.
Bra att tänka på sig själv. :-)

Kram Britt

irland sa...

Det är helt underbara att känna och "höra" din energi som du ger i din blogg. Tänk vad ett par år verkligen gör.... Kramar Annalena och Nigel