Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

måndag 6 april 2009

Vilken "nyöppning" av butiken....... och en vinnare är utsedd!


TACK ALLA NI SOM KOM OCH FÖRGYLLDE VÅR PREMIÄR I NYA BUTIKEN!


För alla uppmärksamma kan jag bara bekräfta - det är en gammaldags diskbänk som står där till höger och den kommer självklart från Himlarum. Det är helt makalöst duktiga Ann-Helen som har målat den och jag är så otroligt lycklig att jag fick köpa den! TACK ANN-HELEN!
Besök hennes blogg och bara försvinn in i himmelriket för en stund.


Det är heeeeeelt otroligt!!!!!!

Kunde väl aldrig drömma om att det skulle bli en sådan otrolig dag!



Ni som brukar vara in här och läsa vet ju att jag har en benägenhet att skriva väldigt mycket när jag kommer igång, men idag ska jag faktiskt inte skriva så värst mycket mer än såhär.



Idag ska bilderna få tala för sig själva.



Från mitt innersta vill jag bara skicka ett stort och innerligt tack för alla omtänksamma och positiva kommentarer, för alla vackra blommor och presenter....


Ingen nämnd och ingen glömd - men jag blev verkligen rörd till tårar.....




Ni har förgyllt min tillvaro så till den milda grad, så denna dag kommer jag aldrig att glömma!!!! ÅTERIGEN TACK!


Jag vill bara passa på att tacka AnnaMaria med den underbara bloggen "Ett rött monogram" för att jag får låna bilder av dig till det här inlägget.




Jag har tyvärr inte hunnit med att tillverka den sista tiden, men här är det i alla fall meningen att mina smycken ska hänga framöver......

Här är hörnan förberedd......

Jag hängde i lite svarta kronor för värmeljus så länge!

Ja, så här såg det ut, och vi hade fullt i butiken hela dagen.....
Tack än en gång alla ni underbara......

Då kan ni nästan förstå att jag var så här glad?!?!

Till höger ser ni Eva som hjälper mig i butiken.

För er som glömt hur det såg ut innan jag "invaderade lokalen" så kommer här en liten påminnelse:

http://rummetforvalbefinnande.blogspot.com/2009/02/ser-ni-det-som-jag-ser.html

Nu har jag hållit er på halster länge nog...

Det var ju en tävling som skulle avslutas också och jag kan tro att ni är bra nyfikna nu....

VINNAREN ÄR:

http://miashem.blogspot.com/

Grattis Mia, skicka mig ett mail med din adress så ska jag ta och skicka dig din present så fort som möjligt! Det var väl en fin påskpresent?

Ja, tack för idag och snart på återseende!

Kram Mia

54 kommentarer:

Lotta-livets väv sa...

Tänk vad underbart det blir när drömmar slår in! Så vacker din butik är och när du hängt upp dina skapelser så blir den ännu vackrare! Kramar till dig!

Goa sa...

GRATTIS!!! Min kära vän!

Vilken uuuunderbar miljö du har skapat!
Kan jag få jobb hos dig..?!..:)
Fantastiskt!
Och su är sååå värd ditt stora vackra leende..:)

Tusen Tack för din varma hälsning...min goding!

Ha den bästa dagen och njuuut på..:)

Största varmaste kramen...

♥ Pia... sa...

Hej...ååå så vackert..vilket drömjobb du har:)..tänk om man kunde tillbringa dagarna där ...suck...grattis till vinnaren i tävling din oxå..kils bredaste leende:)...tänkte kika in i morgon på väg hem från karlstad...undrar om jag finner vägen bara..OCH om du har öppet förstås...ha en skön dag..kram..PIA

Maria sa...

Grattis till nya butiken! Så fint ni fått det och så mycket vackra saker! Ser verkligen fram emot att titta in nästa gång jag är i Kil.

LantlivsAnette sa...

Ohhh woww !! Äntligen får man se lite bilder från din underbara butik..!!!!
Åhhh så fint, pardörrarna gillar jag skarpt...synd att dina bilder inte är klickbara, jag ville förstora så att jag kunde se allt riktigt ordentligt...
Vad fina ni är båda två där bakom disken, och det strålar alldeles extra om dig !!!
Nu är du i mål !!!
Ha det gott
Kraam Anette

Birgitta sa...

Ja, vad ska man säga, det verkar ha varit en otrolig braksuccé, när man ser på alla fantastiska bilder önskar jag att jag fått gått runt och bara glott och dreglat lite också förstås och velat ha mycket....., men nöjer mej med bilderna, vad annat att göra. Så väldigt roligt för dej med all respons, som jag är övertygad om att du är väl förtjänt av efter allt arbete du lagt ner på din fina butik, grattis så mycket till allt du åstadkommit och jag förstår att du är ett enda stort leende. Kramar och ha en fin vecka. Birgitta

Tina sa...

Hej Mia!! Ååå, vet inte vad jag ska säga!! Vad underbar din lokal ser ut! Jag önskar jag bodde närmre..jag hade bara älskat att strosa runt där!!! Grattis till nyöppningen!!
Va rädd om dig!
Kram Tina på
www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Märta sa...

Grattis till din nya butik. Det ser helt fantastiskt ut! Synd bara att jag bor så långt bort för en liten resa till dig! Men kanske i sommar. Lycka nu till!! Märta

Nettan sa...

Stort grattis till din ny butik !
Av bilderna att dömma så förstår jag om du är nöjd, för det ska du vara =0).

Lycka till & hoppas kunderna strömmar in...

Grattis till vinnaren !
Kram Nettan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt och se dina bilder, det är som och vara där igen. Jag är så nöjd med mina köp. Har även ögonen på den där järnfrisen du hade.
Ha en fin påskvecka
Kramelikram
AnnaMaria

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, gumman, vad himla KUL!
Är så glad för din skull:)
Och det är ju otroligt vackert i butiken.
Stor kram Lallis

Eddan sa...

Butiken ser verkligen supermysig ut. Längtar tills jag kan komma dit och botanisera :-).

Till sommaren blir det nog en tur neröver Värmland.

Kram från Anette

heavenandearth sa...

Grattis till den fiiina butiken!!!

Å Grattis till vinnaren!!

Önskar dig en härlig fortsättning med butiken!!

Kram! Iréne

Annelie Seppälä sa...

Hej Mia!
Butiken var helt underbar..!! När vi kom in där i torsdags var vi tvungna att bara stanna till och njuta över allt vackert som fanns i butiken, innan vi kunde går runt och "klämma och känna" på ALLT!! Och va fint du gjort där Mia!!! Jag är så imponerad över såna människor som du Mia, som kan se hur saker och ting skall vara... Jättesnyggt med den gamla spegeldörren som bara stod där i ett hörn samt dubbeldörrarna! Inte för att tala om alla fina saker... Ja det är tur (eller inte... ;))att det inte är så långt till Kil!!!

Vi ses snart! Kramar från Annelie(Östra Fågelvik)

Mia sa...

Oj, vilken överraskning och vilken lycka. Det är ju en helt fantastisk påskpresent!

Grattis till dig också och nyöppningen av butiken. Det ser jättefint ut. :)

Jag tar och mailar dig på en gång...

Kram Mia

Marie sa...

Åh vad roligt att få se bilder ifrån butiken, ser superfint ut! Vilket jobb ni har lagt ner, grattis till en alldeles underbar miljö!!!! Måste kännas fantastiskt att gå till jobbet och vistas bland allt detta vackra!!!

Ha en bra tisdag Mia!
Kram Marie

hemtrevnad marie sa...

Å, Mia min vän, så himla fint det blev!!!
Förstår att du är sååå glad!!:)
Fast jag begriper inte hur ni hann på den korta tiden??!!
Å, jag vill så gärna besöka dig snart!
Ha den allra bästa veckan!
kramis

Unknown sa...

En sån underbar butik du skaffat och vilken härlig miljö du byggt upp. Fantastiskt! Vackra saker.. jaa, jag förstår om det känns att det är en dröm.
En stor Grattiskram
Maria

VACKRA hem & interiör sa...

Åhh Mia!
Så kul att få se bilder från din "nya" butik... Har väntat så... (Men varför ser du ut att ha så mycket space när jag har så lite... ha, ha) Vilket jobb du lagt ner och så vackert det blev. Ska försöka slita mig så småningom och komma ner till dig. Själv börjar jag undra lite smått när jag hann göra alla mina beställningar och jag tycker mig bli alltmer lik "Petter i boa", dvs en salig blandning mellan stort och smått...
Stor kram
Pia

Britt sa...

Vilka fina bilder! Man undrar ju om du har nåt kvar med tanke på hur mycket du sålde på torsdagen?
;-)

Jag är jättenöjd med det jag köpte och jag lämnade lite kvar så jag måste ju snart komma tillbaka. Lovade min vän Ann-Britt att hon ska få fälja med nästa gång.

Stor kram Britt

Tesa/Therese sa...

Hej Mia, och tack för din kommentar hos mig. Jag skulle kunnat köpa allt i butiken. Det var så många underbara ting. Kul att du gillade min te-hållare *glad*
Kramis tills vi ses igen!

Inspiration i vitt sa...

Stort grattis till dig och din underbara butik.
Såg bilderna hos ett rött monogram nyss och nu får jag ju se ännu mer fina bilder.
Försökte klicka upp dom men det gick bara på den första.
Jag vill ju se allt det vackra i detalj, men jag hoppas att kunna se det in real i stället så snart tid finnes.
Jag är så glad för din skull att du fått en bra start på din butik och önskar dig bara stor lycka i framtiden.
Kramar i massor till dig/Ingela.

me and alice sa...

Hej Mia!
Vilken fantastisk butik du skapat!!!
Förstår att det tagit all din tid! Du är enormt duktig!!! Nu kan du bara njuta och vara stolt över dig själv!!
Massor med kramar /Susanne

StrandviksVillan sa...

Jag vill också sända några varma gratulationer till den nya butiken - som ser fantastiskt vacker ut!!

Himlarum sa...

Hej Mia!

Supergrattis till en helt underbar butik!!! Åh, vad jag skulle vilja komma dit!!!
Roligt att se den gamla diskbänken du köpte av mig!
Tack, snälla du, för länk och snälla ord!!! Du är alltid så generös och omtänksam!
Jag ska länka tillbaka till dig också!
Ni har verkligen jobbat "järnet" och fått det helt underbart fint! Nu kan det bara gå åt ETT håll: framåt!

Världens största kram till underbara du!

Ann-Helen

hemtrevnad marie sa...

Nämen har du fått Lantliv??
Å, jag är så nyfiken , den har inte kommit hit ännu...jag hade ju så dålig kamera, så jag är såå nervös för hur annonsen blev!
Ja, jag hoppas verkligen att det ger lite , för det är verkligen inte billigt att annonsera!
kram på dig....
Marie, som är på väg te brevlådan, hihi!

Lotta-livets väv sa...

Hej igen! Kul att du gillade skivan! Det gjorde jag med kan jag säga....att få en sådan kärleksgåva är inte alla förunnad. Texterna till musiken har jag skrivit, kände att jag ville verbalisera musiken något! Klart att jag är stolt över BÅDA våra barn....stoltast är jag över att de nu är två vuxna, kloka, vänliga och omtänksamma personer. Du vet ju själv hur det är....barnen är bland det bästa man gjort i sitt liv!
Och...ja! det är fantastiskt att ses igen i livet och hitta andra dimensioner. Kramar till dig du goa tjej! Jag gläds med dig i dina sanndrömmar!

Unknown sa...

Hejsan Vännen!
Åh så otroligt vackert det blev!Kan verkligen förstå om du är stolt, hade så himla gärna velat komma men nu när det blev tidigare lagt med boken, ny kurs och influensan här hemma så phu, ja gick det hela inte ihop. Men vi ska allt besöka dig, vore skoj att få träffa mysiga "du". Sen så ser jag ju en väldans massa som jag vill ha i din butik, hihi. Ja visst är himlarums ann duktig, hon är ju så skicklig att måla. En stor och kritvitt madonna, det låter ju vld intressant. Vad tror du att den landar på ca i pris och storlek? Du ska inte ha dåligt samvete över att du inte hinner kommentera, jag borde däremot skämas, hinner aldrig svara någon nåt länge.
KRAM MIN Vän! /Petra E

Marie sa...

Hej Mia!
Vilken fin blogg. Och vilken underbar butik du har öppnat!!!

Du behöver möjligtvis ingen personal ;)
Bor för tillfället i norrland men längtar efter att få flytta hem till de värmlandska skogarna igen.

Kramar Marie

Viveka i Bläckhornet sa...

Ojj, här ramlade jag över en toppen blogg bara av en slump :) Så otroligt vacker butik du skapat. Var ligger denna skönhet? Nu lägger jag indig på blogger så jag inte tappar bort dig.

Ha en fin dag

Kram Viveka

♥ Pia... sa...

Hej Mia...tack för ett trevlig eftermiddag:)..jag har nyss kommit hem..och har inte hunnit packa upp mina saker från dagens äventyr..skyndade mej till datorn för att skicka en hälsning och så ska jag skriva lite i min blogg om dagen..OM du inte gillar bilderna eller nåt annat..så skriv bums till mej och tala om det:)..jag hade jättekul och att få gå runt i en sån affär ..dää ä en dröm dä..:)kram..PIA

me and alice sa...

Hej Mia!
Oj vilka sena dagar det blir för dig nu... men jag förstår att det är mycket som ska pysslas och grejas med...
Godnatt och sov gott!
Kram Susanne

♥ Pia... sa...

Hej igen..självklart så får du ta bilderna:)..och en träff vore underbart roligt:).ää mää på dä ja:)..En fråga..sa du att det hette spärrvit??..suttit och grunnat på det nu..kommer inte ihåg..minnet du vet ..det finns men det är kort..sov så gott..PIA

Unknown sa...

Hej, Hoppas du har en bra dag med en massa solsken inne även om det är grått och regnigt ute. Ja,jag och och Britt läser samma utbildning. Jättespännande. Vilken skön känsla det är när man känner att man hittat hem. Underbart.
Jag går runt och njuter och det hoppas jag verkligen att du gör också nu.
Ha en härlig påsk
Kram Maria

Catrine sa...

Hej min vän.
Vad underbart fint det blivit!!! Det hade jag svårt att se när man såg lådorna i travar :-)Men du hade ju din bild klar. Du är bäst.
Ha en riktigt go och GLAD PÅSK.
Många kramar
Catrine

Storarvid sa...

Jag önskar dig EN GLAD PÅSK redan nu, och VILKA FINA ARRANGEMANG!!
Åker iväg till landet i morgon med familj o vänner.
SKa bara koppla av i fem dagar
HA DET BRA.
PS
Har du någon webbsida, eller webshop??

Angel.Pearls sa...

Grattis till vinnaren o Lycka till med verksamheten!

Britt sa...

Ja nu är nog alla och sopsorterar idag! ;-)

Hade verkligen hoppats på att vinna den här gången, kände ett starkt ha-begär efter de där schablonerna... ;-)

Kram Britt

annashusidingtuna sa...

Så finta bilder från din butik, roligt att nyöppningen gick så bra.
Jag förstår verkligen folk som vill handla hos dig, många helt underbara rara saker har du.
Kram och glad påsk
Anna

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Åh vad jag är glad för din skull! Jag riktigt känner stämningen och din lycka genom bilderna..såå roligt!!! Grattis och stor kram!
Du ser så gullig och glad ut och det kan jag förstå, vilken drömbutik och Ann-Helens underbara diskbänk...såå fin!!!

Vad snäll du är som lagt undan ett set (är det de stor eller små bokstäverna, och vad kostar de?)

Kraaaaam
Mia

Heidi-anitha sa...

Jeg bare bøyer meg i støvet.. Ojj, hvilken butikk du har lille
gumman:0) Her var det så mye vakkert - og så mage på besøk! Ja, ikke rart du er lykkelig nå, har tittet på bildene mange ganger, og her er det myyye som jeg ville ha.. ALT!


Så fin du er på bildet:0)

Er sååå glad på dine vegen jeg nå - nå er du her.. Livet leker og du kan endelig nyte av alt du har lagt ned av tanker og krefter på i det siste..

Gleder meg til å se dine smykker? Ble så nysgjerring på hva du lager? Kanskje du viser litt på bloggen?

Stor stor påske klem Heidi-anitha

hemtrevnad marie sa...

Önskar dig en härlig Påsk Mia!!
kramis

VACKRA hem & interiör sa...

Glaad pååsk Mia! Fullt upp för dig också antar jag. Tack för tidningen, är bara så skönt att få drömma sig bort lite! Hoppas du får en skön och avkopplande helg.
Kram Pia

mig & alice sa...

Hej Älskade underbara Mia.

Jag ska inte vara långdragen...får egentligen inte röra vid datorn alls :-).
Men jag ville bara in och säga tack för ditt otroliga mail, du fick mig att gråta.
Du verkar vara och är säkert en underbar människa!
Sedan vill jag bara gratulera till nyöppningen av din ljuvliga butik!!!
Vilken förvandling!! Det ska vara någon som du som kan klara av det.

Skriver mer en annan dag, nu ska jag gå och sova...mycket sömn, det ger susen det :-).
Önskar dig och de dina en underbar påskhelg.
Varmaste av kramar.
Melinda

Lallis - liv och leverne sa...

Gumman, gumman, gumman!
En riktigt SKÖN Påsk önskar jag dig.
Stor kram Lallis

KLARA LAVENDEL sa...

Hej Mia! Jag vill önska dig en riktigt fin och Glad Påsk! Tack för att du tog emot oss så med öppna famnen! Det kändes som vi kunde ha pratat hur länge som helst!! Jätteroligt och vi sa när vi for hem att allt kändes så mycket lättare bara av att ha träffat o pratat med dig! Inspiration och mod kom åter! Kram Ingela

Zun sa...

Hej Mia!
Tack för besöket på min blogg. Jag håller med dig ang "det där kalaset" - skönt att man har blivit såpass gammal att man inte längre behöver skämmas utan kan bjuda på sig själv (ibland i alla fall....)

Wow, vilken fin blogg du har! Härliga bilder med finfina prylar.

Glad påsk!
/Zun

Marie sa...

Hej Mia!

Önskar dig en riktigt härlig påskhelg med mycket sol!!!!!

Kramar Marie

Ps. Jo, jag såg allt de vackra pardörrarna, underbara!

Viola sa...

Grattis till den "nya" butiken, ser verkligen helläckert ut och vill du pröva lyckan hos mig så är det bara att ta en lott från inlägget 2/4, ville titta in och önska dig en skön påskhelg, kram VIOLAN

Tezzie sa...

GLAD PÅSK! Kramar Tezzie

Ps.Mamma hälsar också till dig det blev jätte fint med planteringsbordet <3 Ds.

Unknown sa...

Grattis till din nya butik!! Vilken butik sen... SÅÅÅ jättefin o mysig! Ha en fortsatt bra påsk! Kram Lenita

Citroner och Maränger sa...

GLAD PÅSK!Nu du,har jag väckt mina sköldpaddor ur sin 5 månader långa dvala i kylskåpet!Kika in till mej får du se!

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att din helg har varit fin, gumman.
Stor kram Lallis

Lotta sa...

Hej min Vän,
Har varit lite dålig att "titta in" på senaste tiden ... Du vet ju hur det är.... MEN OJ, vad det blev fint! :-) När jag tänker på hur det såg ut när vi bara lastade in låda efter låda.... och jag bara tänkte stilla för mig själv...hur ska vi få ordning här????? :-/ Och det är så härligt att se att de idéer som du hade har du hållit fast vid. Det visar ju än en gång hur klar bild du har av din absoluta dröm! Jag längtar till jag kan komma upp till er igen och hälsa på på riktigt! Till dess får jag väl hålla tillgodo med bloggen! ;-)
Tänkte på en annan sak också... Jag är så glad att du håller fast vid att lyssna på din kropps språk och signaler! Himmel ..vad bra vi mår utav det!!
Kramisar i massor och ta väl hand om dig..