Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

måndag 21 oktober 2013

Gamla saker och många idéer

 Ja, himmel säger jag bara!

Har så många idéer som jag vill sätta händerna i just nu. Det liksom bubblar i mig av iver att få vara kreativ och jag bara älskar den känslan. Det är mycket återbrukande och det är alltid lika roligt när jag upptäcker ett nytt användningsområde för något som liksom stått lite undanskuffat ett tag. 

Så var det med de här sakerna...



Jag hade ett svart, runt fat och en glasvas modell större som verkligen inte blivit använt på länge. Jag tänkte göra mig av med det faktiskt. Men, så var jag bara tvungen att pröva liksom...

För tänk om?!?...

Så jag vände på den där vasen, ställde den upp och ner på fatet och vips så hade jag fått mig en egen variant på den där glaskupan med svart underdel som jag gått och önskat mig ett tag. Sen tog jag en kedja med prismor i ändarna och hängde runt som en dekoration.

Och på tal om nytt liv i gamla saker!

Hade en tanke om att jag skulle göra mina egna insynsskydd. Eftersom jag alltid varit så förtjust i Gúas insynsskydd som hon gjort på dörrarna in till badrummet i butiken så spann jag vidare på den idén. Jag tog gamla fönster, dukar och spetsar och sedan hade jag min egen skaparverkstad på golvet i vardagsrummet. Himmel så kul alltså. Vet ni om förresten att Gúa öppnat en liten bloggbutik? Så nu kan man handla saker från hennes ljuvliga Mor Agustas Garage där. 


Ja, nu har vi insynsskydd här hemma och inget är det andra likt. Det gillar jag.

Nej nu är det dags att sova, men snart hoppas jag på att få sätta händerna i nästa projekt.  
*väntar ivrigt*

Ha det fint så länge!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow...så kjempe fint det ble:)
Utrolig flink og kreativ du har vært:) flott å kunne bruke ting man har på en annen måte:)
Sov godt
Klem Merete

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Du är så duktig Mia !
Härligt att följa din kreativitet.
Det är ju kul att pyssla och förandra.
Vilken fin glaskupa du fick :)

Nu önskar jag dig en fin vecka !

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tror jag känner igen den, där var du allt bra fiffig som kom på nytt sätt och använda glasvasen. Jättefint med insynsskydden också, passar dina fina fönster perfekt.
Kramar
AnnaMaria

LOPPISLIV sa...

Så fina insynskydd du gjort, helt unika och helt underbara!!

Ha nu en trevlig söndag!
Kram Paula

kråke sa...

Hihi, så fiffig du är och vad snyggt det blev!:)) Ska bli kul att se vad du hittar på näst:))

Kram fina och mysig helg:))

kråke